Citie brengt handelaars en klanten dichter bij elkaar. Zo versterkt de app op een slimme manier de lokale economie

Jan Bussels
CEO van CITIE

Citie doet de stad herleven

Citie is een stadsgids in zakformaat, met extra’s. De app wijst de weg naar je favoriete winkel, vertelt je wanneer die open is en brengt je naar een vrije parkeerplaats.

“Citie brengt handelaars en klanten dichter bij elkaar. Zo versterkt de app op een slimme manier de lokale economie. In dit digitale tijdperk is daar veel vraag naar”, zegt Jan Bussels, CEO van CITIE, de ontwikkelaar van de app.

Binnen een stad of gemeente werkt Citie ook als een klantenkaart. Klanten sparen er hun ‘citie coins’ mee, digitale munten die ze verzamelen bij elke aankoop in een deelnemende winkel. Later kunnen ze die munten inruilen voor een cadeau. Dat kan net zo goed een paraplu zijn als een zwembeurt of toegang tot een exclusief evenement.

Ook voor de lokale overheid is Citie erg handig. Die kan via de app communiceren met de burger: over evenementen, stadsnieuws enzovoort. “Als je de lokale gemeenschap wilt stimuleren, moet je iets ontwikkelen waar iedereen baat bij heeft”, legt Jan Bussels uit.

Citie bestaat vandaag in 13 steden en gemeenten: Brasschaat, Brugge, Deurne, Eksaarde, Ieper, Izegem, Kapellen, Kuurne, Ledegem, Oostende, Roeselare, Schilde en Stabroek. “Per stad mikken we op minstens 100 à 150 handelaars. We creëren bewust een kritische massa die de community meteen lanceert”, zegt Jan Bussels.

Citie kreeg recent versterking van enkele nieuwe partners: Belfius, bpost en Proximus. Samen ontwikkelen ze nieuwe toepassingen voor de app, zoals online betalen, thuisleveringen en mobiele communicatie.

citie.be