Geel

Stad Geel geeft IT-afdeling nieuwe dynamiek

De IT-afdeling van de stad Geel schakelde vorig jaar over naar een meer gestructureerde manier van werken. Ze maakt daarvoor gebruik van Integrated Service Management (ISM), een procesmodel dat mensen vlotter laat samenwerken. De opvolgingstools zijn volledig aangepast aan deze processen. Zo weet de hele organisatie beter welke taken prioritair zijn.

Voor de burger betekent dit dat hij een betere en meer service krijgt. Het guest wifinetwerk van de stad werd uitgebreid en er is werk gemaakt van e-government. Vragen van burgers worden sneller beantwoord, dossiers kennen een kortere doorlooptijd en de kans op fouten in de dienstverlening is sterk verminderd.

Ook intern mist de nieuwe manier van werken zijn effect niet. “Door met alle betrokken partijen duidelijke afspraken te maken over waar onze IT-infrastructuur voor dient, vermijden we heel wat discussies. Dat creëert extra ruimte voor andere diensten, zoals de stadsdiensten ondersteunen bij hun digitaliseringsproces. Zo creëren we ook een positiever beeld van onze IT-afdeling.”

Het hele project kostte 100.000 euro en werd gefinancierd met de exploitatiemiddelen van de stad en van het OCMW.

Ontdek de winnaars