Digitaal secretariaat ondersteunt zorgwoningen

De Digitale Woonassistent is een digitaal secretariaat dat gespecialiseerd is in woonbeheer, zorgbeheer en verhuurpromotie op maat. Dit concept vormt het backoffice en supportteam voor allerlei woonvormen zoals serviceflats, assistentiewoningen en kleinschalige woonvormen voor personen met een beperking. Het bestaat uit de combinatie van een innovatief softwareprogramma en een contactcenter dat op afstand gebruikt wordt voor de exploitatie en het beheer van deze wooneenheden. Volgens de initiatiefnemers kan het concept een kostenoptimalisatie tot 80 procent in de hand werken voor de exploitant en dus ook voor de eindklant. Door de integratie van social media en online marketing in de tool spreken we over een uniek gegeven in de markt.

Bovendien bestaat de Digitale Woonassistent uit een contactcenter voor vragen over woonbeheer of verhuur, en uit een zorgcentrale die permanent bemand wordt door verpleegkundigen. Die laatste ondersteunt een aantal basistaken van thuisverpleegkundigen, zoals de controle van de bloedsuikerspiegel bij diabetici. Die gegevens kunnen op afstand geëvalueerd worden. Gevolg? Veel minder onnodige verplaatsingen voor een thuisverpleegkundige – die vandaag gemiddeld 27 patiënten per dag verzorgt en daarvoor 65 kilometer aflegt.