Een nieuwe nutsaansluiting in 20 minuten

Klanten van netbeheerder Infrax, actief in 122 Vlaamse gemeenten, dienen jaarlijks 80.000 aanvragen in voor een nieuwe of gewijzigde nutsaansluiting. Dat kan gaan over elektriciteit, aardgas, riolering of kabeldistributie. Tot nu betekende dit een omslachtig en langdurig proces met veel papierwerk, formele handtekeningen en werfbezoeken.

Daarom lanceerde de Vlaamse netbeheerder in november 2016 de digitale toepassing ‘Mijn Infrax’ op zijn website. Via dat systeem krijgen gezinnen en bedrijven voor standaardaansluitingen binnen de 20 minuten automatisch een op maat gemaakte prijsofferte, die ze digitaal kunnen ondertekenen als ze akkoord gaan. Ze bepalen zelf wanneer Infrax kan langskomen voor de aansluitingen. Iedere aanvrager ontvangt een op maat gemaakte digitale brochure.

Door de betere planning via ‘Mijn Infrax’ leggen de Infrax-voertuigen minder kilometers af en verdwijnt de papierberg van de analoge aanvragen. Klanten die minder vertrouwd zijn met internet worden geholpen via de telefoon en de kantoren.