Dankzij Jaimy was er binnen de 24 uur een nieuwe verwarmingsketel geïnstalleerd, die ook nog eens kleiner en zuiniger was dan de oude

Tine, uit Berchem
gebruikster van Jaimy

Jaimy: verbouwen én flink besparen in slechts enkele clicks

Het digitale platform Jaimy brengt verbouwers snel in contact met vaklui. Offertes aanvragen en afspraken maken, het gebeurt allemaal flexibel en transparant. En Jaimy waakt over de kwaliteit.

Toen Kevin Silberg uit Elsene de verwarmingsketel in zijn appartement moest vervangen, was hij ontgoocheld in de aanpak van traditionele installateurs. Hij besloot het ‘smart’ aan te pakken. Op Facebook merkte hij een advertentie op van Jaimy. Hij klikte en raakte overtuigd.

“De digitalisering in de bouwsector loopt wat achter als je het vergelijkt met andere sectoren. Daarom ontwikkelden we Jaimy: een onestopshop waar verbouwers met een paar clicks een gratis offerte bij zorgvuldig geselecteerde vakmensen kunnen aanvragen. Je ontvangt meteen 3 offertes die je gemakkelijk kan vergelijken”, zegt Damien Querbes, hoofd marketing bij Jaimy, een joint venture tussen Belfius en BCG Digital Ventures.

De medewerkers van Jaimy belden en mailden me regelmatig, om er zeker van te zijn dat alles goed verliep
Kevin Silber, gebruiker van Jaimy

Kevin is heel tevreden over Jaimy. “De installateur die Jaimy me adviseerde, schoot snel in actie. Hij begeleidde me bij het verkrijgen van renovatiesubsidies en gaf me uitstekend advies over de keuze van een zuinige en milieuvriendelijke ketel.”

Snel geholpen

Ook Tine en haar man Cedric zijn overtuigd van Jaimy. Vorig jaar kwam er in hun huis in Berchem plots geen druppel warm water meer uit de kraan. Hun 10 jaar oude ketel had de geest gegeven. Dankzij Jaimy vonden ze een professional die hen snel kon helpen. “Ik had in een televisieprogramma over het platform gehoord”, zegt Tine.

Voor haar zijn de snelle feedback, de gebruiksvriendelijkheid en het intuïtieve gebruik de grootste troeven. “Als er plots geen warm water meer uit de kraan komt, wil je snel geholpen worden. Dankzij Jaimy konden we onmiddellijk alle nodige info aan gekwalificeerde vakmensen doorgeven. Amper 24 uur na ons telefoontje was de nieuwe ketel geïnstalleerd.”

“Ik vond het bijzonder praktisch dat we met de Jaimy-app een foto van onze oude ketel konden uploaden. De installateur wist meteen wat hij kon verwachten en hij deed ons via de telefoon verschillende voorstellen. Eerst wilden we onze ketel laten herstellen, maar dat bleek niet de meest duurzame oplossing. Op termijn zouden we hem toch moeten vervangen. De specialist hielp ons het meest geschikte model te kiezen. Nu hebben we een nieuwe ketel die kleiner en zuiniger is dan de vorige.”

Kwaliteitsgarantie

Jaimy gaat verder dan klanten en vaklui met elkaar verbinden. “Onze klantendienst focust op betrouwbaarheid”, zegt Damien Querbes. “Een oudere dame belde ons omdat ze een schatting had ontvangen die ze een beetje duur vond. Onze klantendienst merkte dat er sprake was van misbruik. Dankzij Jaimy kon ze de offerteprijs tot een derde herleiden. Betrouwbaarheid is een cruciaal element waarmee we het verschil maken.”

Jaimy staat voor kwaliteit. We screenen elke vakman die zich op ons platform wil registreren
Damien Querbes, Head of Marketing bij Jaimy

Kevin Silber bevestigt het betrouwbare karakter van Jaimy. “Ik was op zoek naar degelijke partners. De vaklui die je op Jaimy vindt, zijn beoordeeld door een hele community van gebruikers. Ze zijn zich ervan bewust dat hun werk geëvalueerd wordt. Medewerkers van Jaimy contacteerden me ook verschillende keren, via mail en telefoon, om er zeker van te zijn dat alles goed verliep.”

“Jaimy staat voor kwaliteit”, zegt Damien Querbes. “We screenen elke vakman die zich wil registreren op ons platform. Is zijn beoordeling negatief, dan verschijnt hij niet op Jaimy.”

1.000 aangesloten vaklui

Jaimy telt meer dan 1.000 vaklui, verdeeld over 5 categorieën. In de loop van 2019 breidt het platform uit. Zonnepanelen, keukens en badkamers, zwembaden, alarmsystemen… Jaimy wil een totaalaanbod bieden.

“De Belgische bouwsector vertegenwoordigt een markt van 22 miljard euro (volgens de IHS Global Construction Outlook uit 2016). Platforms zoals Jaimy nemen daarvan 2,5% in. Het potentieel is enorm”, zegt Damien Querbes.

“We laten onze website voortdurend evolueren om in te spelen op de behoeften van particulieren. Uiteindelijk willen we er zijn voor elke verbouwer, een assistent waarvan gebruikers weten dat hij er is in elke fase van de renovatiewerken.”

Met Jaimy biedt Belfius zijn klanten een dienst aan naast het bekende bankieren en verzekeren. “Dit is wat we beyond banking noemen”, zegt Damien Querbes. “Hiermee verhogen we het welzijn van onze klanten. Jaimy maakt volwaardig deel uit van deze filosofie.”

Surf snel naar Jaimy.be voor een gratis offerte, gedaan met klus-stress!